Despre voluntariat

Salutare, dragilor! 

M-am gândit că e momentul să urc un nou articol pe blog după câteva săptămâni de pauză. Am zăbovit un pic întrebându-mă ce subiect să abordez astăzi și mi-am adus aminte că nu am povestit nimic despre voluntariat. Este sau nu important să facem voluntariat? Rămâne să aflați în cele ce urmează.

Ei bine, în ceea ce privește voluntariatul, părerile sunt împărțite. Unii spun că este o pierdere de timp, alții că este un lucru benefic pentru dezvoltarea personală și autocunoaștere. Dar totuși, cine are dreptate?!

Am început voluntariatul în anul 2014. Citisem pe internet tot felul de lucruri despre faptul că voluntariatul te ajută să te dezvolți personal, să te autocunoști, îți dezvoltă abilitatea de a vorbi în public, dar cel mai important că îți oferă un minim avantaj la angajare. Așa că am decis să mă înscriu și eu într-o astfel de asociație de voluntariat. Astfel, m-am înscris în asociația D3 Generații, o asociație aflată în parteneriat cu Universitatea Petrol – Gaze din Ploiești. Pe scurt, această asociație lucrează cu copii cu dizabilități și copii ai străzii. Am trimis CV-ul pe mail, m-am prezentat la interviu și am fost acceptat. Sincer să fiu, la început nu am înțeles de ce este nevoie de un interviu pentru a face voluntariat, dar mai târziu mi-am dat seama care era motivul. Așa că, din momentul în care am fost acceptat am început să fac muncă de voluntariat cu acei copii. Activitățile pe care le aveam cu aceștia erau fie sportive, fie artistice, fie culturale, fie educaționale. O dată la 2 săptămâni mergeam la centre și prin munca noastră le aduceam zâmbetul pe buze si voia bună în suflete. Preț de câteva ore uitam de supărările noastre, de griji, de probleme, uitam de noi pentru că, în acele 2-3 ore era despre ei. De asemenea, D3G-ul oferea 4 întâlniri de instruire. Acestea însă erau pentru noi. Prin aceste întâlniri am reușit să mă dezvolt personal, să mă cunosc mai bine, să devin mai calm, mai răbdător, mai atent și să nu judec înainte de a cunoaște o persoană. Atât de mult mi-a plăcut experiența D3G încât în toamna anului 2015 am decis să continui povestea. Ba chiar mai mult, am decis să mai aplic și în alte asociații. Așa că m-am înscris în Liga Studenților și în Asociația Studenților Europeni( AEGEE sau Student European Forum).

Din păcate, anul 2015 nu mi-a adus o activitate de voluntariat așa intensă cum îmi doream. Am început prin a mă retrage din Ligă imediat după balul bobocilor. Nu am participat la organizarea acestuia și nici nu mi-am dorit. A fost cel mai urât bal din toți cei 3 ani de facultate și nu am spus-o doar eu. Am înțeles repede că această grupare nu este pentru mine. Astfel, mi-am continuat activitatea în celelalte două asociații. D3G-ul a rămas la fel de provocator ca în primul an deși a suferit schimbări majore. În ceea ce privește AEGEE-ul, a existat un mare entuziasm la început având în vedere faptul că este o asociație la nivel european. Din păcate, dezinteresul și lipsa de implicare a unora m-a făcut să pun punct final colaborării cu ei în această vară. De asemenea, odată cu încheierea anului universitar 2015-1016 am decis să închei și contractul cu D3G-ul, însă am decis de comun acord să păstrăm legătura frumoasă pe care am construit-o în decursul celor 2 ani.

Revenind la întrebările de la începutul articolului iată și răspunsurile:

  • da, voluntariatul este important. Vă spuneam că am înțeles motivul pentru care se fac interviuri pentru a intra în asociație și acesta este de a ne obișnui cu viitoarele interviuri de angajare. De ce zic că este important? Păi pentru că la majoritatea interviurilor am fost întrebat dacă am făcut activități de voluntariat, ceea ce înseamnă că pentru angajator contează acest aspect.
  • este o pierdere de timp sau ne este benefic? Depinde. Dacă te nimerești într-o asociație în care să nu îți găsești locul sau să nu fiți pe aceeași lungime de undă, da, este o pierdere de timp. De asemnea, cei care nu fac nimic toată ziuă o să considere voluntariatul o pierdere de timp. În rest, este o activitate benefica pentru fiecare dintre noi tinerii pentru a evolua și mai mult, dar totodată și frumos.

Nu sunt în măsură să dau sfaturi prea multe, dar dacă aveți ocazia să faceți voluntariat chiar și pentru câteva ore nu ezitați! Nu o să regretați!

 

P.S Voluntariatul nu se rezumă doar la Crucea Roșie, Salvați Copiii sau orice înseamnă ajutorarea copiilor. Sunt multe alte asociații de voluntariat și sunt convins că există una care să fie și pe placul vostru.

P.P.S Faptul că interesele mele nu au coincis cu cele ale Ligii sau cu cele ale AEGEE-ului nu înseamnă că sunt asociații neserioase sau ca nu vi se potrivesc. Suntem diferiți, iar ceea ce nu îmi place mie e posibil să vă placă vouă și invers.

 


Lasă un comentariu