Sport si rolul lui in vietile noastre

Vreau sa clarific de la inceput cateva aspecte cu privire la acest articol: nu sunt nici doctor ca sa va recomand sa faceti sport de 69 de ori pe saptamana, nici personal trainer ca sa va propun un anumit tip de antrenament sau vreo dieta minune si nici antrenor de vreun sport anume ca sa va spun ca acel sport e cel mai bun si cel mai potrivit pentru voi. Am sa va vorbesc strict din experienta mea de aproape 9 ani de zile.

Sportul este unul din factorii care ne ajuta sa avem o evolutie fizica buna, sa avem o minte sanatoasa, sa ne relaxam dupa o zi grea de munca sau scoala sau de a avea o relatie mai buna cu prietenii. Personal, in cei 9 ani de activitate sportiva ( and still counting cum ar spune englezul), am incercat diferite sporturi. Am jucat handbal aproape 3 ani de zile in echipa liceului si am participat la campionatele nationale de juniori 3 si 2. A fost un sport care mi-a placut si care inca imi place foarte mult desi, nu ma numaram printre cei care aveau un talent desavarsit in acest sport. Am continuat mai apoi cu un alt sport, karate shotokan. Desi am fost un pic reticent la inceput, s-a dovedit a fi unul din sporturile care mi s-au potrivit manusa si care mi-a placut cel mai mult. La sfarsitul clasei a 12-a, cand am luat decizia de a pleca departe de orasul in care am facut liceul eram centura verde, aveam nenumarate medalii si diplome, imi facusem zeci de prieteni noi si ma bucuram ca am avut ocazia sa intalnesc un antrenor care sa ma motiveze in felul in care a facut-o dansul. Alt sport pe care l-am practicat este jiu jitsu brazilian. Este un sport pe care mi-am dorit de mult timp sa il practic si iata ca abia la facultate am avut aceasta ocazie. Ba mai mult, am avut sansa de a participa la un seminar cu prima centura neagra din BJJ-ul romanesc si anume Tudor Mihaita, fondatorul clubului Absoluto Bucuresti, cel mai medaliat club de arte martiale din Romania. De asemenea, si in BJJ am avut parte de un antrenor extraordinar, care inainte de toate este un prieten adevarat si caruia ii sunt recunoscator pentru ceea ce m-a invatat. Cu siguranta o sa revin in sala de antrenament curand, dupa o absenta destul de lunga. Si nu in ultimul rand, ultimul sport pe care l-am practicat este, evident, fitness-ul. Sportul „sala”, in vocabularul meu, nu exista. Ceea ce va pot spune este ca nu ma injectez cu nebunii care sa imi umfle muschii si nici nu imi doresc sa ajung extraordinar de mare deoarece consider ca la inaltimea mea nu mi-ar sta foarte bine. Practic, ma duc la sala pentru a-mi consuma energia, pentru a ma relaxa psihic si pentru a incerca sa dau corpului meu o forma mai buna.

Trebuie sa intelegem importanta sportului in vietile noastre. Sincer sa fiu, consider ca sportul este la fel de important pentru o persoana ca si iubirea din partea iubitului sau iubitei. Nu zice nimeni ca trebuie sa facem sport in fiecare zi, dar ar fi indicat sa ne gasim 30 de minute, macar de 2 ori pe saptamana, pentru a alerga un pic sau pentru a merge cu bicicleta sau pentru a juca un sah cu prietenul cel mai bun sau pur si simplu pentru a face o plimbare nocturna in liniste. Nu trebuie sa fii sportiv de performanta ca sa faci sport. Trebuie doar sa intelegi beneficiile lui si sa il practici indiferent de forma.

Ar trebui sa ne gandim mai mult la sport si sa evitam scuzele de genul: „sunt prea obosit acum”, „e prea tarziu acum”, „n-am cu cine sa merg” si sa ne punem fundul la treaba.

Frumusetea sportului este ca, exista tot timpul unul care sa ni se potriveasca, asa ca hai sa profitam!


Lasă un comentariu